niedziela, 10 czerwca 2012

Oaza Spokoju w Centrum Wielkiego Miasta

Wzdłuż Alei Ujazdowskich, tuż za Parkiem Ujazdowskim (niektórzy mówią, że na tyłach Sejmu), jest mała cicha uliczka z domkami fińskimi po obu stronach. - Osiedle Jazdów. Domki te postawiono w 1945 roku. Miały być tymczasowym mieszkaniem, a przetrwały aż do dziś. Taka oaza ciszy i spokoju w Śródmieściu, wzdłuż Królewskiego Szlaku.







Kiedy tak snułam się z aparatem fotograficznym po uliczce, jeden z mieszkańców zaprosił mnie do siebie, abym mogła zobaczyć co kryje się za tak wysokim ogrodzeniem z żywopłotu.
Poznałam żonę tego pana, która mieszka w tym domku od samego początku, to znaczy od lipca 1945 roku.
Z przyjemnością wysłuchałam wielu historyjek związanych z mieszkaniem w tak egzotycznym miejscu. Dowiedziałam się też  o wielu trudnościach jakie mieszkańcy muszą pokonać w różnych porach roku i o wielu problemach administracyjnych...
.
Spełniło się moje marzenie, które skrystalizowało się ponad dwadzieścia lat temu - wtedy po raz pierwszy zachwyciłam się uliczką. Oby jeszcze długo istniała....



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz